Ana içeriğe atla

Dijital çağda, analog siyaset

 Dijital çağda, analog siyaset;


Siyaset, en iyi ezberi yapıp da en güzel konuşmayı yapacak ve çocukça değerlendirmeye bağlı olarak, insanların konumlandığı bir alan olamaz. Eğitim hayatından sonra yaşamın içinde desteksiz ilerleyemeyeceğini görenlerin sığınıp ilerlediği ve halkın kaderi üzerinde söz sahibi olduğu bir alan da olmamalı siyaset. Fen, matematik ve felsefe gibi bilimler ile yoğrulup evrensel insani değerlere sahip olmayan insanların toplum üzerinde kapsayıcı ve akıl ürünü çözümler üretmesi mümkün değildir.


Binlerce yıl öncesinden gelen düşünürlerin, filozofların sözleri bugün bile her kesimde karşılık bulurken; fikirleri değerli de olsa, siyasetin elit dili, halkın dilinden uzaklaştıkça meydanı boş bulan popülist siyasetçiler, halkın hassasiyetleri üzerinden basit ve akıl yoksunu siyasetleri ile halkı kendi yarattıkları cehenneme sürükleyip, cenneti vaat ederek, kısır bir döngüde, halkın tükenişine rağmen kendi varlıklarını sürdürmeye devam ediyorlar.


Kendi ülkemiz açısından düşündüğümüzde çok partili sisteme geçişle birlikte iktidara taşınan düşünce, iktidar olmanın acemisi olsa da geçen otuz yılda muhalefet tecrübesini olgunlaştırmış. İktidardan düşen anlayış ise muhalefetin ne olduğunu yeni tecrübe etmeye başlamıştı. Geçen yetmiş yılda bu farkı kapatmayı başaramayan muhalif kesim, bugün yok oluşun eşiğinde uyanırken, halkın içinde, halkın bir bireyi olarak yürümekten başka çaresi kalmadığının farkına varmıştır; umarım.


Tarık ÖZTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...