Ana içeriğe atla

M

Markaların esir alıp, maskelediği bir dünyada yaşıyoruz. Markalaşan herşey bir şekilde ticari metaya dönüşüyor; Canlı, cansız fark etmeden. Markalaşmış bir eşyada kaliteyi hissetmek ve tecrübe etmek mümkünken, bir konuda güçlü bir marka değeri olmuş yada oldurulmuş bir insansa ortaya koyduğu şeylerin sorgulaması yapılmaz yada yapılan sorgulama, taraftarlarının sesleri arasında cılız kalır. Farklı durumlar da mümkün tabiki organize olmuş karşıt bir grup değerli bir şeyi itibarsızlaştırabilir de...

Diyelim ki bir şiiri, kitabı, müziği, resmi, yapıyı... Kimin yaptığını bilmesek, yada sıradan birinin ürettiğinin altına bir marka isim yazsak, anlam algısı olmayanlar için sonuç farklı olur mu?
Televizyon ekranın da hızla akan görüntüler den beynimiz o kadar keyif aldı ki saniye de 25 karenin altı beynimiz tarafından sıkıcı olarak kodlandı.

Gözlerimizi kendi zevk aracı olarak kullanan beynimiz anlam yada içeriği umursamayan ve giderek daha obez ve daha hareket bağımlısı oldu. Düşünme faaliyeti yorucu ve enerji gerektiren bir süreç olduğu, bazen can bile sıkabildiği için terk edilmesi de kolay ve mantıklıydı.

Anlam yada anlamak yavaşlama gerektirdiğinden bu süreç markaların işini kolaylaştırdı. Beğenmek için marka ismi görmek yeterliydi. Zaten fazlası için vakit yoktu. Sonraki kareye geçilmeliydi; marka ismi görmek için harcanan zaman bile beynimiz için oldukça sıkıcıydı.

Tarık Öztürk 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...