Ana içeriğe atla

Laf ola beri gele, bilişiyoruz.

Bilişim teknolojileri derya deniz bir konu olduğundan eğitim şekli bir çok dala ayrılmış durumda. Yani bir dal seçip bu konuda uzmanlaşabilirsiniz. Tüm mesleklerde olduğu gibi bilişimde de ben herşeyi bilirim devri bitti. Belki de bu hiç mümkün olmadı. Aslında olan, "koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler" misali bir dönem yaşandı. Bilgiye ulaşmak kolaylaştıkça ve teknolojide hızla yol alınca, aslında insanlar hiç birşey bilmediğini fark etti.

Yakın geçmişte bilgi, durağanlığın bir tık ötesinde bir hız ile akar ve biz o bilgiye eğitim hayatımız boyunca yıllara dağılmış bir şekilde ulaşırdık. Oysa şu an bilgiye ulaşmak sınırsız, bilginin akış ve ilerleme hızı ise bir göz kırpımı süreye 7 milyar yılı sığdırıyor.

Şu an, 30 yaş ve üzeri herkes için geçerli bir durum; biz bu çağın doğumuna tanık olduk fakat biz bu zamana ait değiliz. Çünkü bu zamana göre yetiştirilmedik. Çocuklarımız ve genç nesil teknoloji çağının içinde hayat buldular. Onları buna göre yetiştirmemiz gerekiyor. Bizler bin yıl öteye bakıp ancak önümüzde ki on yılı planlayabiliriz. Sonra bunu zaten gençlere devredeceğiz.

Okul öncesine dayanan bir planlama ile çocuklarımızı bu çağın gerekliliklerine hazırlamalıyız.

Mevcut sistemde neler var?
Orta okul 5 ve 6. sınıflarda ikişer saat "Bilişim Teknolojileri ve Yazılım". Laf ola beri gele, bu çocuklara hiç birşey veremezsin.
Meslek liselerinin programlarına baksanız adeta mühendis yetiştiriyor. Ancak öğrencileri yönlendirme boyutunda ailelerin, rehber öğretmenlerin bilgisizliği ön yargılar ile birleşince anadolu liselerinde heba edilen bir gençlik ortaya çıkıyor. Bu gençlerin bir çoğu istedikleri bölümlere yerleşemiyor. Yerleşmiş olmak için ve sonunda işsizliği göze alarak bir okula yerleşiyor. Bu durum da meslek liseleri de kime kalıyor. 12 yıllık zorunlu eğitim ile okula gitmek zorunda olan, okula ite kaka gönderilen, istemedikleri alanlarda zorla eğitim verilen, mutsuz gençlere kalıyor.
Avrupa eğitimin %70' ini mesleki eğitime %30'unu akademik eğitime yönlendirirken bizler bunun tam tersini yapıyoruz.

Bakış açımızı ters yüz edip doğruyu bulmamız gerekiyor.

Bergama Bilişim Platformu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...