Ana içeriğe atla

Bilim kurgunun son durağındayız.

Artık bilim kurgu doğaya mı yönelecek! Hayal ve fantazilerimizin son noktasında ki yapay zeka vücut buluyor. Robot  dediğimiz  makineler bir varlığa dönüşüp, insan eliyle can buluyor. Yaşayan, yorumlayan ve bir sonuca varıp bizim yerimize, biz gibi karar veren sonunda da insanın, aradığı tanrıya dönüşmesiyle yer yüzünden silineceği bir zamana doğru yol alıyoruz.

Üst üste vizyona giren "chappie", "ex_machina", "automata" gibi aşağı yukarı aynı konuyu işleyen bu filmler, tesadüf mü?  konu darlığı mı?   hazırlanın mesajı mı?

Cevap belki de Ufuk TARHAN'ın  (M-GEN Gelecek Planlama Merkezi Kurucusu, Fütürist) 13 Temmuz 2013 tarihinde konuk yazar olarak yazdığı Hürriyet gazetesinde ki yazısında saklıdır. (http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23719900.asp)

Ufuk Tarhan'ın yazısında,  geleceğin meslekleri olarak örnek verilen 45 meslek  bile insan oğluna keşke o ağaçtan hiç inmeseydim dedirtecek cinsten.

Somut kanıt isteyenlere; Şu an tüm dünya ülkeleri kendi silikon vadisini yaratma peşinde bütçeleri ve imkanları el verdiğince çeşitli çalışmalar içersinde. Ülkemizde de ağırda olsa ilerleyen bir Bilişim Vadisi projesi mevcut. 2016 sonlarında belki somut birşeyler görmeye başlaya biliriz. Tanıtım videosunu bu adresten izleyebilirsiniz. (https://www.youtube.com/watch?t=34&v=BAqAKiwFolU)

Bilişim çağı yeni başlıyor. Zeki ve cesurlar ağaçtan çoktan indiler. Yaptığımız onların ayak izlerini takip etmekten öte birşey olmalı.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...