Ana içeriğe atla

Kendine Toksik ve Öznesi Gizli Köle Toplum Yaratma Rehberi

Kendine Toksik ve Öznesi Gizli Köle Toplum Yaratma Rehberi


Bu toplumlardaki güç değişimleri, tahterevallinin iki ucundaki çocukların mutluluğu gibidir. Pek akıl gerektirmeyen hırslı iniş çıkışlarla oynanan bu politik oyunun aktörü siyasetçiler, gizli özneye hizmet için oluşturulmuş bol ödüllü bu düzenekte yer almak için her şeyi yaparken, halk ise izleyen çocuklar gibidir. Bir çoğu sistemin işleyişini öğrenip kendilerine bu oyunda yer açmaya çabalarlar.

Kimin altta ya da üstte olduğu fark etmeksizin oyunu icat eden görünmez güç, tahterevallinin ürettiği enerjiyi kendine aktarır.

Bu topluma yön veren iç dinamiklerin ihtiyaç duyduğu insan modeli ise şöyledir :

Okuduğunu anlamaz, matematik bilmez belki de tanısı konmuş öğrenme güçlüğü ve zeka geriliği ya da sadece ahlaki yoksunluğu vardır ama olsun her şey basit algı oyunlarıyla aşılabilir;

İnsanlar saç, sakal, bıyık gibi değişik kıllı bölgelerine şekil vererek,

Giyiminde kuşamında doğru simgeleri kullanarak,

Belki sadece bir etnisiteye ya da inanca sahip doğarak,

Ve bir papağanın yapabildiği kadar, sadece güçlü olanın sesini tekrarlayarak,

bir anda gerekli liyakat/nitelik elde edilebilir.

Bu toplumların hayatta kalabilmesini mümkün kılan şey aslında düşmanları için hala işlevsel/kullanışlı olmalarıdır.

Ayrıca bu toplumlar da doğumla kazanılan bir ahmak aydınlar sınıfı vardır. Bu doğuştan aydınlar; yozlaşmış ezberci ve kısır fikirleri ile kendilerini besleyen sisteme hizmet ederken, toplumun tercihlerini, umutlarını, geleceğini sistemin lehine manipüle eder.

Bu toplumlar ya niceliğin ölçülebilir gücü ile nitelikli bir topluma dönüşecek ya da bir gün işlevsiz kaldıklarında, gezegenin sınırlı kaynaklarını heba etmelerini engellemek adına, gücün üzerindeki güç tarafından imha edileceklerdir.


Tarık Öztürk 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...