Ana içeriğe atla

Politikadan ve siyasetten nefret ediyormuş, iki gözümün çiçeği



Politikadan ve siyasetten nefret ediyormuş, iki gözümün çiçeği. 

Bu cümle; sonuçları zehirli bir masumiyetin, uyur gezer bir aklın ifadesidir.  Oysa yaşamla buluşan her canlı varlığın bunu sürdürebilmek için içgüdüsel ya da sonradan öğrendiği, keşfettiği birçok politikası vardır.

Kendini siyasetin ve belirli bir siyasi politikanın dışında sananlar müthiş bir yanılgının içindedir.  Hakim siyasi yapı aileden başlayarak, okul ve yaşam içerisinde öylesine ağır bir şekilde hamuruna işlemiştir ki, kendi özgür iradesinin bir ürünüymüş gibi içselleştirdiği bu şablonu kırmak bir yana, farketmek bile gerçekten çok zordur.  

O toplumda "öteki" değilseniz, varoluşunuza ters davranmak zorunda kalmadığınızdan farklı olana karşı hakim yapının en büyük savunucusu olursunuz. Ta ki bir şekilde farkındalık geliştirip sizi bir dünya insanı yapabilecek, beyninizdeki o şalteri kaldırıp ışığı yakana kadar.

Siyasete gelince ise o bir çok alanın kavuştuğu bir kavşakta bilimsel çıkarımlar sonucu inşa edilmiş bir laboratuvardır. Siyaset için olması gereken, olduğu farzedilen tanım bence budur.

Toplum ideallerini gerçekleştireceğini umduğu siyaset yapıcıları bilinçli bir şekilde ya da tamamen imgeler veya  inançlar doğrultusunda seçer. Akıl ve bilgiden uzak, yetkinliği olmayan bilinçsiz tercihler, bütünsel ve daha basittir; fakat sonuçları çok daha kaotiktir. 

Toplum ve siyaset bu laboratuvarın payı ve paydasıdır. Burada birlikte dönüşür, gelişir ya da yok olurlar.

Tarık Öztürk 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri Alanı ve Dalları

Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Ø   Ağ İşletmenliği Ø   Web Programcılığı Ø   Veri Tabanı Programcılığı Ø   Bilgisayar Teknik Servisi AĞ İŞLETMENİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.   Görevleri : v   İş organizasyonu yapmak. v   Analiz yapmak. v   Algoritma yapmak. v   Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak. v   Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. v   Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. v   Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. v   Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. v   Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. v   Meslekî gelişime ilişkin faali...

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ

PROGRAMLAMA EĞİTİMİ Scratch ile Programlama, Elektronik Uygulamalar ve Robotik Eğitimi Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte bu teknolojiler hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olmuştur. Dünya üzerindeki belki de en son organik insanlarız. 2067 yılına dair yapılan ön görüler de tüm insanların vücudunda bir şekilde ihtiyaç veya gereklilik olarak elektronik parçaların yerleşik olarak bulunacağıdır. Bir yaşam kültürü haline gelecek bu değişimler bizi bu ihtiyacı karşılayabilecek, üretken ve yaratıcı bir nesil yetiştirebilmek için bireylere erken yaştan itibaren programlama eğitimi verilmesini zorunlu kılmaktadır. Programlama eğitimi sayesinde üretken bir nesil yetişirken yazılım alanında yetişmiş eleman ihtiyacı da giderilmiş olacaktır. Ayrıca programlama becerisi küçük yaştaki öğrencilerin okula ve derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlayarak, onları araştırma yapmaya sevk edecektir. Programlama öğrenen öğrencilerin problem çözme, sayısal düşünme, kom...

Meslek liselerine giriş ve eğitim şekli

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurab...